ŽUPA SVETI JURAJ NA BREGU

Get Adobe Flash player

- La Vita e Bella -

Na hodočašće nas je krenulo trideset i šestero 18. travnja 2017. u 00,05h. Nakon noćne vožnje stigli smo u Padovu, grad Sv. Bogdana Leopolda Mandića, sv. Antuna, sv. Luke ev., sv. Justine …

Po dolasku najprije smo imali sv. misu u kapucinskom samostanu. Poslije mise smo razgledali samostan  i tijelo nama dragog i ljubljenog sveca sv. Leopolda Bogdana Mandića, pomolili se kod tijela, razgledali samostan, kupili neke suvenire i krenuli u razgled Padove. Peko velebnog trga Prato della Valle (to je najveći trg u Italiji i jedan od najvećih u Europi) koji nam otkriva svu ljepotu i raskoš prošlosti sveučilišne Padove stigli smo pred baziliku sv. Antuna Padovanskog. Bazilika koju je projektirao i gradio Jakov Puljanin čuva zemne ostatke jednog od najomiljenijih svetaca katoličke crkve. Nakon obilaska i razgleda svečevih relikvija krenuli smo prema centru grada. Putem smo vidjeli grobnicu Antenora (savjetnika trojanskog kralja Prijama – koji je „navodno“ osnovo i Padovu), sveučilište ( na kojem su predavali velikani znanosti, ali i gdje je diplomirala prva žena u Europi Elena Lucrezia Cornaro Piscopia ), Palazzo della Ragione (srednjovjekovnu gradsku vijećnicu  koja ima najveći krov bez stupova u Europi), Sat kulu, Michelangelovu renesansnu katedralu i romaničku krstionicu. Nakon ručka posjetili smo Baziliku sv. Justine – osim velebne bazilike imali smo priliku vidjeti i grob sv. Luke ev., sv. Justine, sv. Prosdoima i bunar mučenika.

Drugi dan

Nakon doručka smo se uputili prema Veneciji. Dominantna" (La Dominante), "Presvijetla" (Serenissima), "Kraljica Jadrana", "Grad vode", "Grad mostova", i "Grad svjetlosti" koji mnogi smatraju najljepšim gradom na svijetu?!

Brodom prema Veneciji vidjeli smo Prekrasni otok i crkvu sv. Jurja te prelijepu crkvu Santa Maria della Salute u kojoj je zaređen sv. Bogdan Leopold Mandić. Dolaskom na Trg sv. Marka upoznali smo svu raskoš, moć i bogatstvo nekadašnje Mletačke republike, ( Dva pila sa zaštitnicima Venecije, toranj, knjižnicu i baziliku sv. Marka ) no događaj toga dana je bila ipak sv. Misa u kripti Bazilike. Nešto što se  ne zaboravlja. Nakon mise prošli smo uskim i prepunim ulicama Venecije do mosta  Rialto.

Toga istog dana posjetili smo i Motovun najbolje je sačuvanu srednjovjekovnu istarsku utvrdu i grad koji se razvio oko utvrde.

Treći dan

Dan smo započeli u katedrali Marijina Uznesenja odnosno poznatoj Eufrazijevoj bazilici. Nakon sv. Mise razgledali smo kompletnu ranokršćansku baziliku i većinu inventara muzeja. Put nas je nakon toga odveo u Vodnjan. Vodnjan nas je zaprepastio! Tako mali i skoro nepoznati grad u kojem nismo čak ni previše ljudi sreli, čuva cijeli svijet u sebi.

Naime u Vodnjanskoj crkvi sv. Blaža čuva se jedna od najvećih zbirki relikvija u svijetu.  U Vodnjanu postoji 370 relikvija od 250 svetaca, te neraspadnuta tijela:

svetoga Leona Bembe (živio u 12. stoljeću u Venecije),

svetoga Ivana Olinija (živio u 14. stoljeću u Veneciji)

svete Nikolose Burse (živjela u 15. stoljeću u Kopru).

Te dijelovi tijela:

svete Barbare (živjela u 5. stoljeću)

svetog Sebastijana (živio u 3. stoljeću).  Zaista je bilo predivno biti među svim relikvijama i vidjeti što Bog čini s onima koji su mu vjerni!!!

Hodočašće smo završili u Puli. Posjetili smo grob bl. Otona iz Pule te prekrasnu i vrlo lijepu te staru crkvu u samostanu sv. Franje te Pulsku katedralu.

Puni dojmova i sretni, uputili smo se prema Sv. Jurju zahvalni Bogu, vodiću Ivici Galekoviću na predanom upoznavanju mjesta koje smo pohodili, te našem župniku vlč. Ivici Puškadija na duhovnom vodstvu.

• An Image Slideshow

Molitva Majci Božjoj Lauretanskoj

MOLITVA MAJCI BOŽJOJ LAURETANSKOJ, ZAŠTITNICI ŽUPE SV. JURAJ NA BREGU

Presveta Bogorodice! Tvoj sveti lik nije uništen u urušenju Crkve.
Čudesno sačuvan postao nam je znakom da ti u srcu  naše župe želiš na osobit način biti prisutna kao Zaštitnica i Utočište svima koji ti povjere svoje tjeskobe i nade, svoje boli i brige. Ohrabreni tim znakom, puni pouzdanja i pobožnosti, tvome Srcu povjeravamo i predajemo svako dijete i sve mlade, bolesnike i patnike, siromahe naše župe i Domovine.
Pohodi sve naše obitelji i uvedi u njih jedinoga Spasitelja Isusa Krista da budu zdrave, vjerne i potomstvom blagoslovljene.

Marijo Lauretanska, moli za nas i moli s nama za mir u našoj ispaćenoj Domovini, da kroz sve poteškoće i opasnosti života sretno stignemo u radost Presvetoga Trojstva, da ga hvalimo i slavimo u sve vijeke vjekova.
Amen.

Majko Božja Lauretanska- moli za nas!